دسته‌بندی نشده

اهمیت و مزایای وجود نشیمن در دکوراسیون داروخانه

اهمیت و مزایای وجود نشیمن در دکوراسیون داروخانه
نشیمن و دکوراسیون داروخانه

مهمترین اصل کسب و کار موفق، مشتری مداری و توجه به نیازهای مشتری است. یک مدیر موفق آرامش و رضایت مشتری را در اولویت کار خود قرار می‌دهد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌نماید. در مورد داروخانه نیز دکوراسیون و لوازم موجود در آن باید مطابق با استاندارد طراحی داخلی صورت گیرد. وجود صندلی و مبلمان در مراکز اداری و تجاری از مهمترین امکاناتی است که موجب ایجاد آرامش برای مشتریان می‌شود. امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری زیاد و سختی‌های رفت و آمد ساعات کمی را در طول روز به استراحت می‌پردازند و به همین دلیل چند دقیقه نشستن بر روی یک نشیمن نرم و راحت می‌تواند از میزان خستگی فرد بکاهد و موجب آرامش وی شود. به همین علت در دکوراسیون داخلی داروخانه نباید از قرار دادن نشیمن غافل شد. فضایی را باید برای قرار دادن چند ردیف صندلی راحتی اختصاص دهید. در این صورت مشتریان در زمان انتظار برای رسیدن نوبت می‌توانند کمی استراحت کنند.

از طرفی نیمی از افرادی که برای دریافت دارو به داروخانه مراجعه می‌کنند یا سن بالایی دارند و یا بیمار هستند و ایستادن برای این افراد بسیار دشوار است. به همین علت وجود نشیمن در دکوراسیون داروخانه به عنوان یک قانون بایستی از سوی مدیریت داروخانه رعایت شود و در زمان طراحی دکوراسیون باید فضای کافی برای قرار دادن تعدادی نیمکت یا صندلی در نظر گرفته شود. در بسیاری از داروخانه‌های شیک و مدرن شاهد هستید که محلی برای انتظار مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

اهمیت وجود نشیمن در دکوراسیون داروخانه

دکوراسیون داروخانه

داشتن یک دکوراسیون مناسب در بخش‌های مختلف داروخانه در ارائه هر چه بهتر خدمات نقش بسیار موثری دارد. محل ورود و خروج مشتریان، محل انتظار آنها، تحویل نسخه و دریافت دارو از جمله بخش‌هایی است که با باید به درستی و به صورت استاندارد طراحی شده باشد تا موجب رضایت مشتری و ارائه بهتر خدمات شود. محیط زیبا و تمیز داروخانه در جذب مشتری نقش مهمی دارد.

یکی از مهمترین بخش‌های داروخانه، وجود نشیمن مخصوص برای مشتریان است. برای این که بتوانید در کسب و کار خود در هر زمینه شغلی موفق باشید، بایستی تمامی استانداردها و اصول طراحی را به درستی رعایت کنید. داروخانه محلی است که خدمتی در آن ارائه می‌شود و اگر تعداد مراجعه کنندگان زیاد باشد برای دریافت خدمت باید به انتظار بایستند. انتظار کشیدن معمولا کاری خسته کننده است و در صورتی که این اتفاق در شرایط نامساعد رخ دهد، سختی و ناراحتی بیشتری به همراه خواهد داشت.

یکی از این سختی‌ها ایستادن برای مدتی طولانی است. امروزه بسیاری از افراد جامعه به دلیل سبک زندگی نادرست و عدم تحرک در ناحیه پا و کمر دردهای بسیاری را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بیشتر مراجعه کنندگان ترجیح می‌دهند در زمان انتظار بنشینند و در این مدت کمی استراحت کنند.

به همین علت وجود نشیمن در داروخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش از راه اندازی داروخانه باید تمامی لوازم مورد نیاز را تهیه نموده و فضای مخصوص برای انتظار مشتریان را آماده کرده باشید. نشیمن را در محلی قرار دهید که مزاحم رفت و آمد سایر مراجعه کنندگان نباشد. نشیمن باید در محلی قرار داشته باشد که مشتری بتواند صدای کارکنان بخش تحویل دارو را بشنود و بتواند از نوبت خود مطلع شود.

دلیل اهمیت وجود نشیمن در داروخانه احترام به مشتری است. برخی از مراجعه کنندگان ممکن است بیمار باشند و توان ایستادن را نداشته باشند. به طور کلی اهمیت دادن به آرامش و آسایش مشتری باید در اولویت قرار داشته باشد. یک کسب و کار زمانی به اوج موفقیت می‌رسد که توانسته باشد رضایت مشتریان خود را جلب نماید و درآمد خود را افزایش دهد. لازمه جذب مشتری و جلب اعتماد و رضایت آنها فراهم نمودن امکانات لازم برای رفاه مشتریان است. یک داروخانه علاوه بر ارائه خدمات خوب و سریع باید امکاناتی از قبیل محل انتظار و استراحت مشتری‌های خود را نیز فراهم نموده باشد.

دکوراسیون داروخانه

مزایای وجود نشیمن در دکوراسیون داروخانه

افرادی که به داروخانه مراجعه می‌کنند شرایط مختلفی دارند، سالمندان، معلولین، افراد بیمار و خانم‌های باردار و … از جمله افرادی هستند که برای تهیه دارو و لوازم بهداشتی به داروخانه مراجعه می‌کنند و مشتری یک داروخانه محسوب می‌شوند. مدیر یک داروخانه مدرن و مجهز برای اینکه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه نماید و رضایت و اعتماد آنها را جلب کند، فضایی را برای استراحت و آرامش مشتریان خود در نظر می‌گیرد. نیازی نیست تعداد بیشماری صندلی و نیمکت در داروخانه بچینید. وجود دو الی سه ردیف صندلی یا چند مبل راحتی در گوشه‌ای داروخانه برای نشستن افرادی که قادر به ایستادن نیستند نیز برای یک داروخانه متوسط کافی است.

از دیگر مزایای وجود نشیمن در داروخانه کاهش ازدحام در مقابل بخش‌های ارائه خدمات است. به جای اینکه مشتری در مقابل بخش تحویل دارو یا صندوق منتظر بایستد و صفی طولانی تشکیل شود، مشتریان بر روی صندلی نشسته و منتظر می‌مانند تا کارکنان نام آنها را صدا بزنند.

از دیگر مزایای استفاده از نشیمن در دکوراسیون داروخانه زیباتر شدن فضای داخلی داروخانه است. بهتر است رنگ صندلی و مبل‌ها را متناسب با رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی داروخانه انتخاب کنید تا با یکدیگر همخوانی داشته باشند. ترکیب رنگی بکار رفته در چیدمان قفسه‌ها و کانتر در بخش نشیمن نیز باید رعایت شود. بدین ترتیب بخش نشیمن به عنوان بخشی مجزا به چشم نخواهد آمد و بخشی از دکوراسیون داروخانه محسوب خواهد شد.

دکوراسیون داروخانه

بهترین سبک برای دکوراسیون داخلی داروخانه

در زمان طراحی داخلی دکوراسیون کمی خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌های جدید استفاده کنید. برای ترکیب رنگ می‌توانید از رنگ‌های موجود در بسته بندی‌ داروها استفاده کنید. یکی از رنگ‌هایی که در دکوراسیون باید استفاده شود سفید است. این رنگ و رنگ‌های خنثی مانند طوسی روشن بهترین رنگ برای پس زمینه دکوراسیون داروخانه است. برای دیزاین بخش‌های مختلف داروخانه و قفسه‌ها نیز می‌توانید از یک رنگ شاخص دیگر استفاده کنید. ترکیب رنگی که در دیزاین داخلی استفاده می‌کنید باید با ترکیب رنگی موجود در لوگوی داروخانه یکی باشد. لوگوی داروخانه معرف نام داروخانه شما است و به همین دلیل این ترکیب رنگی آن باید در دکوراسیون نیز استفاده شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *