دسته‌بندی نشده

عوامل مهم در برند شدن در داروخانه

عوامل مهم در برند شدن در داروخانه

یک داروخانه می‌تواند به عنوان یک واحد تجاری برند خاص خود را داشته باشد. عوامل مهمی در برند شدن یک داروخانه تاثیر دارند. با رعایت چند نکته اصولی و مهم می‌توان کسب و کار کوچک و معمولی خود را رونق بخشید و آن را به سطح حرفه‌ای ارتقا داد. قدرت برند می‌تواند در میزان کسب و کار یک داروخانه اثر فوق العاده‌ای داشته باشد و جذب مشتری را چندین برابر افزایش خواهد بخشید. در ادامه به چند عامل مهم که در برند شدن داروخانه تاثیر شگفت آوری دارند اشاره خواهیم کرد.

دکور داروخانه

دکوراسیون داخلی داروخانه  

شاید برخی از افراد این گونه تصور کنند که برای برند شدن نیاز است که هزینه زیادی را صرف تبلیغات کرد و یا از لوازم و دکوراسیون لوکس و لاکچری استفاده نمود. اما این باور صحیح نیست. نکته مهم ذوق و سلیقه فرد در نحوه طراحی دکور داخلی داروخانه و انتخاب رنگ مناسب است. با استفاده از تزئینات مقرون به صرفه و لوازم معمولی نیز می‌توان دیزاین داخلی بسیار زیبا و شیک داشت.

تاثیر دکوراسیون بر برند شدن یک داروخانه بیشتر از تاثیر نمای بیرونی آن است. یک داروخانه باید فضایی روشن و نورپردازی مناسب داشته باشد. طراحی داخلی داروخانه در جذب مشتری نقش بسیار موثری دارد. سعی کنید در داروخانه خود حتما از گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. گل و گیاه حس خوبی را به بیننده القا می‌کنند.

لوگو داروخانه

انتخاب لوگوی حرفه‌ای و خاص

عامل دیگر در برند شدن داروخانه انتخاب لوگو حرفه‌ای و زیبا است. لوگوی یک داروخانه اگر قوی و حرفه‌ای طراحی شده باشد در ذهن مشتری حک خواهد شد و هر گاه بخواهد به داروخانه مراجعه کند ناخودآگاه شکل لوگوی شما در ذهن وی نقش می‌بندد. برای این که لوگوی خوب و حرفه‌ای داشته باشید بایستی کار را به طراح لوگوی ماهر و متخصص بسپارید. طراحی لوگو را ساده نگیرید. اگر لازم باشد در این مورد هزینه کنید، توصیه می‌کنیم صرفه جویی را کنار بگذارید. لوگو می‌تواند برند شما را به بالاترین سطح موفقیت خود برساند.

معرفی دارو در داروخانه

بازاریابی داخلی در داروخانه

بازاریابی فروش را از داخل داروخانه شروع کنید. با استفاده از بنرهای زیبا و معرفی محصولات به مشتری‌ها به زیباترین شکل ممکن می‌توانید بازاریابی موفقی داشته باشید. محصولات جدید خود را در معرض دید قرار دهید و از تبلیغات موثر غافل نشوید. نیازی نیست کارهای عجیب و غریب انجام بدهید. با استفاده از بند و بروشور می‌توان محصولات را به طور کامل معرفی کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه تصاویر نسبت به گفتار اثر بخشی بیشتری دارند. بنرهای زیبا و باکیفیت را در مسیر رفت و آمد مشتری قرار دهید و نمونه محصول را در کنار آن بچینید. پس از این مرحله می‌توانید بازاریابی خارجی را نیز آغاز کنید.

روز جهانی سلامت

فروش ویژه در مناسب‌های خاص

مناسبت‌ها را فراموش نکنید. برای هر مناسبت که به بهداشت و درمان مربوط می‌شود یک فروش فوق العاده بگذارید و از بنرهای مربوط استفاده کنید. به عنوان مثال روز جهانی کودکان، روز جهانی بهداشت قاعدگی و این چنین مناسبت‌ها را به یاد داشته باشید و محصولات مرتبط با آن را تبلیغ کنید و به مشتری‌های خود پیشنهاد دهید. برای اینکه تبلیغات موثر و اثر گذاری داشته باشید باید از قبل برنامه ریزی کنید، بنرها را آماده کنید و محصولاتی که به آن مناسبت مرتبط هستند را تفکیک نموده و برای آنها درصد مناسبی برای تخفیف در نظر بگیرید. بدین ترتیب می‌توانید مشتری‌های بسیاری را جذب کنید و برند داروخانه خود را به یکی از موفق‌ترین برندهای فعال در این حوزه تبدیل کنید.

تبلیغات در فضای مجازی

این روزها بسیاری از کسب و کارها توانسته‌اند از فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی برای معرفی برند خود و رونق دادن کسب و کارشان استفاده موثری داشته باشند. بدون شک برای اینکه بتوانید در مسیر برند شدن موفق عمل کنید باید مراقب باشید تا از رقبا عقب نمانید. رقبا از هیچ راهی برای جذب مشتری دریغ نمی‌کنند و اگر شما کم کاری کنید و عوامل مهم را نادیده بگیرید موفقیت کمی نسیبتان خواهد شد و رقبا از شما پیش خواهند افتاد.

در فضای مجازی از تبلیغات موثر استفاده کنید. نکات آموزشی را چاشنی تبلیغات کنید و بدین ترتیب نظر مشتریان را به خود جلب نمائید. از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید و فراموش نکنید که مطالبی که در سایت یا صفحه مجازی خود قرار می‌دهید باید یونیک و خاص باشد. هرگز از تصاویر و مطالب کپی استفاده نکنید زیرا کیفیت کار تبلیغاتی شما را پائین می‌آورد. هر قدر در این زمینه هزینه کنید ضرر نخواهید کرد. هزینه‌ای که برای تبلیغات پرداخت می‌کنید نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و بازخورد چندین برابری خواهد داشت.

داروخانه جوی

تابلو سر در داروخانه

و اما آخرین عامل مهم در برند شدن یک داروخانه داشتن نمای بیرونی جذاب و تابلو زیبا و باشکوه است. تابلو در معرفی یک واحد تجاری نقش بسیار موثری دارد. تابلو سر در داروخانه باید به صورتی طراحی و نصب شده باشد که از فاصله دور نیز مشتری بتواند آن را پیدا کند. تابلو داروخانه در شب باید نمای زیبایی داشته باشد و نوشته‌های روی آن خوانا و درخشان باشند.

برای انتخاب تابلو داروخانه و رنگ‌های بکار رفته در آن از طراحان مشاوره بگیرید. معمولا برای تابلو داروخانه از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود که نماد بهداشت و پاکی است. حتما لوگوی خود را بر روی تابلو نصب کنید و فونتی را انتخاب کنید که مشتری به راحتی بتواند آن را بخواند.

ارائه محصولات متنوع

محصولات متنوع و کاربردی عرضه نمائید. تنها به دارو و لوازم بهداشتی اکتفا نکنید. برخی از لوازم بهداشتی و درمانی خاص و پرکاربرد را در داروخانه در قفسه‌های مجزا بچینید و از لایت باکس‌ها برای تزئین قفسه‌ها نیز استفاده کنید. به عنوان مثال بخشی را به لوازم نوزاد و کودک اختصاص دهید. بخشی دیگر مخصوص لوازم مورد نیاز بانوان باشد و بخشی دیگر لوازم مختص آقایان. بخشی را به لوازم مراقبتی پوست و مو اختصاص دهید و از کادر مجرب و متخصص در این زمینه برای این بخش کمک بگیرید.

قفسه مراقب پوستی در داروخانه

ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی موجب جلب اعتماد مشتریان می‌شود. وقتی مشتری مشاهده می‌کند که تمامی خدمات توسط کادر متخصص و مسلط ارائه می‌شود از انتخاب و خرید خود رضایت صد درصدی خواهد داشت و برند شما در ذهن وی حک خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *