دسته‌بندی نشده

تابلو سازی داروخانه

تابلو سازی داروخانه
تابلو داروخانه

یک تابلو زیبا با زاویه دید مناسب نقش بسیار موثری در فرایند بازاریابی و ارتقا سطح فروش دارد. داروخانه به عنوان یک واحد تجاری باید تمامی قوانین کسب و کار و اصول موثر در پیشرفت و رونق فروش را بکار گیرد تا بتواند جذب مشتری موفقی داشته باشد. تابلو داروخانه یکی از موثرترین بخش‌های یک واحد تجاری محسوب می‌شود. به همین علت بایستی به صورت حرفه‌ای طراحی و اجرا شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم درباره انواع تابلو داروخانه و قوانین طراحی آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع تابلو داروخانه

به طور کلی تابلوهایی که برای تبلیغات داروخانه استفاده می‌شود به دو دسته تقسیم بندی می‌شود. تابلو سر در داروخانه و تابلوهای تبلیغاتی موجود در داخل داروخانه که به تابلوهای لایک باکس نیز معروف هستند.

انواع تابلو سر در داروخانه

مهمترین تابلو مورد استفاده در نمای یک داروخانه، تابلو سر در آن است. این تابلو نمایان گر نوع فعالیت واحد تجاری می‌باشد و از نظر جذب مشتری و توسعه کسب و کار نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. انواع تابلو مورد استفاده برای سر در داروخانه عبارتند از:

تابلو چاپی
  • تابلو فلکسی، تابلو داروخانه مقرون به صرفه و ارزان

این نوع تابلو تبلیغاتی یکی از ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین انواع تابلو چاپی است که با استفاده از نورپردازی جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند. از این نوع تابلو برای سر در واحدهای تجاری و تبلیغات محیطی استفاده می‌شود. تابلوهای فلکسی دارای روکشی ابریشمین و انعطاف پذیر هستند و به همین دلیل در برابر تغییرات هوا و نور و دما از مقاومت بالایی برخوردار هستند. از لامپ‌های فلوروسنت و یا لامپ‌های LED برای روشنایی تابلو فلکسی استفاده می‌شود و این روشنایی جلوه بسیار زیبایی به آن می‌بخشد. از جمله مزایای استفاده از تابلو داروخانه فلکسی می‌توان به قیمت مناسب، تحویل فوری، نورپردازی مناسب در شب و قابلیت تعویض روکش تابلو اشاره نمود.

تابلو کامپوزیت
  • تابلوی کامپوزیت، سبک، باداوم و مقاوم

تابلوهای کامپوزیت از دیگر انواع تابلو مورد استفاده در تبلیغات سر در واحدهای تجاری از جمله داروخانه است و معمولا با حروف و نقوش برجسته تزئین می‌شود. بدنه اصلی این نوع تابلو از جنس ورق کامپوزیت است و وزن بسیار کمی دارد. تابلو کامپوزیت در رنگ‌های بسیار متنوع قابل پیاده سازی می‌باشد و در برابر نور و تغییرات آب و هوایی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

از دیگر مزایای این تابلو قابلیت پاکسازی بدنه تابلو از گرد و غبار و آلودگی است. این تابلو به راحتی قابل شستشو است و به همین دلیل همیشه براق و زیبا خواهد بود. تابلوهای کامپوزیت در برابر حرارت بالا و آتش سوزی مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند.

تابلو سه بعدی
  • تابلوی چلنیوم، جذاب و زیبا

تابلوهای چلنیوم برای سر در داروخانه و واحدهای تجاری استفاده می‌شود و حروف آن یا استفاده از ورقه آلومینیوم ساخته می‌شود. این نوع تابلو بر اساس مدرن‌ترین و بروزترین تکنیک‌های دنیا ساخته می‌شود و جذابیت و زیبایی خیره کننده‌ای دارد. در داخل حروف از نورهای smd استفاده می‌شود و در شب نمای بسیار زیبایی دارد. مزیت استفاده از این تابلو برای سر در داروخانه استفاده از انواع نورهای رنگی متنوع و ایجاد نمایی خاص و خیره کننده برای تبلیغات است. این نوع تابلو در برابر تغییرات جوی و دمایی مقاوم است و قابل شستشو می‌باشد. طرح‌ها و سایز تابلوهای چلنیوم بسیار متنوع است و می‌توان گفت هیچ محدودیتی برای ساخت آن وجود ندارد.

تابلو استیل براق
  • تابلو استیل، براق و چشم نواز

تابلوهای استیل همان طور که از نامش پیداست با استفاده از ورق استیل ساخته می‌شود و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی موجود است. حروف و اشکال با استفاده از برش لیزری به صورت تمیز و یک دست برش داده می‌شوند و برای جذابیت بیشتر با ورق پلکسی به صورت ترکیبی استفاده می‌شود. تابلو داروخانه استیل نمایی لاکچری و زیبا دارد و به دلیل مقاومت بالا به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهد. این نوع تابلو به سادگی تمیز می‌شود و در شب بسیار زیبا جلوه می‌کند.

آیا تابلوی داروخانه قانون خاصی دارد؟

به طور کلی داروخانه یک واحد تجاری است که نیاز به زیبا سازی و طراحی دکور دارد. اما تابلو سر در داروخانه جنبه تبلیغات ندارد. این تابلو به منظور نمایان بودن نام داروخانه و مجزا بودن آن از سایر واحدهای مجاور بر سر در داروخانه نصب می‌شود. از طرفی نمی‌توان از میزان اثر بخشی تابلو در جذب و اعتماد مشتری غافل شد. طراحی و دکوراسیون و نوع تبلیغات داروخانه است که موجب جذب مشتری می‌شود.

داروخانه مرکز فروش داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی با نام‌ها و برندهای مختلف است. افراد مختلفی برای تهیه دارو و لوازم بهداشتی به داروخانه مراجعه می‌کنند. شاید فکر کنید که به دلیل نیاز به تهیه دارو نام و تابلو داروخانه اثری در انتخاب داروخانه نداشته باشد، اما باید بگوئیم که محل قرار گرفتن داروخانه و نوع تبلیغات آن در تصمیم مشتری برای خرید از آن نقش موثری دارد. طبیعتا میان داروخانه‌ها یک رقابت وجود دارد و به همین دلیل نباید اثر این وسیله تبلیغاتی مهم را نادیده گرفت. استفاده از لایت باکس در دکوراسیون را فراموش نکنید.

چه نوع تابلو برای سر در داروخانه مناسب است؟

رنگ‌ها و نوع تابلویی که برای سر در داروخانه انتخاب می‌شود به رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی داروخانه استفاده شده است بستگی دارد. انتخاب فونت داروخانه با مشورت صاحب داروخانه و تیم طراحی انجام می‌شود. بایدها و نبایدهای مربوط به تابلو داروخانه توسط تیم طراحی اطلاع داده به طور کامل شرح داده خواهد شد. برای سر در داروخانه بهترین نوع تابلو، تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت هستند. این دو نوع تابلو در میان انواع مدل‌ها طرفداران بیشتری دارند و برای اجرای آنها هیچ گونه محدودیت خاصی وجود ندارد.

معمولا برای داروخانه از پس زمینه سفید استفاده می‌شود تا نمایان گر بهداشتی بودن محیط داروخانه باشد. برای انتخاب رنگ نوشته‌ها و آرم داروخانه می‌توان از رنگ‌های متنوع استفاده نمود. در مورد تابلو کامپوزیت و چلنیوم هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد.

با استفاده از نورپردازی مناسب مشتری برای پیدا کردن داروخانه مشکلی نخواهد داشت. بنابراین دقت داشته باشید که نام داروخانه باید دارای نور کافی بوده و از فاصله دور خوانا باشد تا در شب مشتری بتواند داروخانه را به راحتی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *