دسته‌بندی نشده

نکات مهم در بازسازی نمای داروخانه

نمای داروخانه شیک - آکو دکورال

امروزه بسیاری از داروخانه‌ها به دنبال بازسازی و افزایش فضای کاربری خود هستند. بازسازی داروخانه را می‌توان یکی از زیر مجموعه‌های طراحی و بازسازی ساختمان دانست. داروخانه‌ها به دلیل تاثیر گذاری بر روی سلامت افراد از اهمیت بالایی برخوردار هستند و طراحی فضای آنها هم باید مطابق با استانداردهای خاصی باشد. در خصوص تاریخچه طراحی داروخانه بهتر است بدانید که داروخانه‌های ابتدایی به شکل عطاری بوده‌اند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی طراحی فضای داخلی داروخانه نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است. در بیشتر موارد داروخانه‌ها را در مکان‌هایی نزدیک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاسیس می‌کنند، علت این امر هم در دسترس بودن داروخانه برای بیماران است. اکثر مراجعانی که به داروخانه مراجعه می‌کنند، بیماران یا همراهان آنها هستند، در نتیجه فضای داروخانه باید متناسب با مراجعین آن باشد. با توجه به این موضوع باید گفت که رعایت نظافت در محیط داروخانه و آرامش بخش بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی دیگر با توجه به اینکه مراجعین بیمار هستند، باید طراحی فضا به گونه‌ای باشد که مراجعین زیاد منتظر نمانند و فضا و صندلی برای نشستن آنها در نظر گرفته شود. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد نکاتی می‌پردازیم که برای بازسازی نمای داروخانه باید رعایت شود.

بازسازی نمای داروخانه

اگر قصد دارید تا نمای داروخانه خود را بازسازی کنید، قبل از هر اقدامی باید به این نکته توجه داشته باشید که نمای داروخانه در عین زیبایی و مدرن بودن باید ساده باشد. انتخاب نماهای پیچیده برای داروخانه اصلا گزینه مناسبی نیست. از طرفی دیگر به محل قرار گیری درب و پنجره‌ها باید دقت کافی شود. درب را در محلی قرار دهید که رفت و آمد برای مراجعین آسان باشد و همچنین پنجره‌ها را در قسمت‌هایی از نما قرار دهید که نور کافی را وارد فضای داروخانه بکند. انتخاب رنگ برای دکوراسیون داروخانه نیز مهم است. انتخاب رنگ‌های تیره و زننده برای طراحی فضای داخلی داروخانه مناسب نیست. با توجه به این موضوع که فضا داروخانه باید آرامش بخش باشد، استفاده از رنگ‌های روشن و لایت می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. برای بازسازی نمای داروخانه توجه به محل قرار گیری داروها نیز مهم محسوب می‌شود‌. پیشنهاد ما این است که قسمت‌های قرار گیری دارو را قفسه بندی کنید، به این ترتیب می‌توان داروها را همسان سازی کرد و سپس به ترتیب کنار یکدیگر بچینید‌. قفسه بندی داروخانه و چینش آنها بر اساس همسان سازی به شما این امکان را می‌دهد تا داروها را سریع‌تر پیدا کنید.

نمای داروخانه - آکو دکورال

رعایت نکات بهداشتی در داروخانه

برای بازسازی نمای داروخانه به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشید. محیط داروخانه به دلیل مراجعه بیماران به خودی خود دارای ویروس و باکتری است. به جهت جلوگیری از پخش این بیماری‌ها باید نکات بهداشتی به طور کامل رعایت شود. از جمله مهمترین نکات بهداشتی در نظر گرفتن فاصله مناسب بین بیماران و کارکنان داروخانه است. باید بر اساس استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد، فاصله مناسب را در نظر بگیرید. برای طراحی فضای داخلی داروخانه بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که داروها تنها محصولات عرضه شده در داروخانه نیست. محصولات بهداشتی و آرایشی از دیگر اقلامی هستند که در داروخانه‌ها یافت می‌شوند‌. به همین منظور باید یک فضای جداگانه را برای آنها در نظر بگیرید. محصولات آرایشی و بهداشتی بر اساس همسان سازی در یک سمت قفسه‌های داروخانه و داروها در قفسه‌هایی جداگانه قرار داده شوند. برای راحتی کار کارکنان در جهت پیدا کردن داروها بهتر است برای دسته بندی داروها کاربرد آنها نیز در نظر گرفته شود. به این منظور که داروهایی که تقاضا بیشتری دارند، در قفسه‌های جلویی و در دسترس قرار داده شوند.

استفاده از درب اتوماتیک و کرکره ای در داروخانه

از دیگر نکات بازسازی نمای داروخانه قرار دادن درب اتوماتیک به منظور تسهیل رفت و آمد است. از طرفی دیگر قسمتی که مربوط به تحویل گرفتن نسخه است، باید در دید باشد تا افراد با محض ورود به داروخانه آن را ببینند و سر در گم نشوند.

با رعایت نکات بازسازی داروخانه می‌توانید به بهبود کیفیت و عملکرد داروخانه خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *