دسته‌بندی نشده

چگونه از فضا های کوچک داروخانه استفاده بهینه کنیم ؟

استفاده بهینه از فضای کوچک داروخانه - آکو دکورال

برخی از داروخانه‌ها با وجود داشتن فضایی وسیع، باز هم نمی‌توانند از حداکثر فضا به نحوه صحیح استفاده کنند و در دسته بندی داروها دچار مشکل می‌شوند. استفاده از فضای داروخانه به طور کامل از اهمیت بالایی برخوردار است، از طرفی دیگر بهتر است تا از اهمیت چیدمان صحیح و منظم داروها غافل نشوید. استفاده صحیح از فضای داروخانه با تاثیر گذاری بر روی سرعت بخشیدن به پیدا کردن داروها می‌تواند در دراز مدت به سود دهی بیشتر کمک کند. تمام موارد گفته شده سبب شده تا امروزه استفاده از فضای کوچک داروخانه به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در داروخانه تبدیل شود. اگر شما هم به عنوان یک شخص داروخانه دار، با این مشکل مواجه هستید، خبر خوب وجود تکنیک‌هایی است که با توجه و رعایت آنها می‌توانید از تمام فضای موجود در داروخانه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید.

توجه به طراحی فضای داروخانه

یکی از مهمترین عوامل موثر بر روی استفاده صحیح از تمام فضاهای داروخانه، اجرایی کردن یک طراحی فضای صحیح و اصولی است. برخی از افراد وقتی با مشکل کمبود جا برای داروها در داروخانه مواجه می‌شوند، نخستین راهی که به ذهن آنها می‌رسد، ساخت و ساز و افزایش فضا است. این راه حل در برخی موارد اجرا شدنی نیست از طرفی دیگر می‌تواند هزینه آور نیز باشد. راه حل آسان‌تر و اجرایی که در این زمینه وجود دارد تغییر دادن طراحی فضای داخلی داروخانه است. در برخی موارد تنها با تغییر سایز قفسه‌ها و استفاده بهتر مشکل رفع می‌شود. در توضیح بیشتر می‌توان یک مثال آورد. معمولا در داروخانه‌ها داروها بر اساس عملکردشان تقسیم بندی می‌شوند. ممکن است برای داروهایی که نیاز به فضای کمی دارند، قفسه بزرگی در نظر گرفته شده باشد. در چنین شرایط با تقسیم یک قفسه بزرگ به دو قفسه کوچک می‌توانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

چینش صحیح دارو ها

چینش صحیح داروها در کنار یکدیگر از دیگر نکات مهمی است که رعایت آن می‌تواند بر روی استفاده از فضای کوچک داروخانه موثر باشد. یکی از اشتباه‌ترین اقداماتی که برای چیدن داروها می‌توانید انجام دهد، تلنبار آنها کنار یکدیگر است. این نوع چیدن مشکلات زیادی را به همراه دارد از آن جمله که در پیدا کردن داروها دچار سردرگمی می‌شوید و همچنین داروها به این ترتیب جای بیشتری را اشغال می‌کنند. بهترین راه حل این است، تا داروهایی که عملکرد مشابه یکدیگر دارند و جعبه بسته بندی آنها نیز هم اندازه است به ترتیب در کنار یکدیگر قرار دهید. به عنوان مثال داروهای مشابه که جعبه‌های بزرگی دارند، به ترتیب روی یکدیگر و در کنار داروهایی که جعبه آنها کوچکتر است نیز در بر روی یکدیگر بچینید.

چینش دارو در داروخانه - آکو دکورال

عدم نگهداری دارو های اضافه در داروخانه

از دیگر نکاتی که توجه به آن می‌تواند از شلوغ شدن داروخانه شما جلوگیری کند، عدم نگهداری داروهای اضافه در داروخانه است. به منظور نظم بیشتر داروخانه بهتر است از خرید داروهای اضافه خودداری کنید، یا اینکه در صورت وجود داروهای اضافه را در محل دیگری نظیر یک انبار نگهداری کرده و تنها در صورت نیاز آنها را به قفسه‌های داروخانه منتقل کنید. برای استفاده از فضای کوچک داروخانه بهتر است به رعایت تناسب بین اندازه دارو و قفسه‌ای که برای نگهداری آن در داروخانه انتخاب کرده‌‌اید، نیز دقت داشته باشید. در توضیح بیشتر باید گفت که ممکن است برخی از قفسه‌های داروخانه ابعاد بزرگتری نسبت به بقیه داشته باشند. از این قفسه‌ها برای داروهایی استفاده کنید که حجم بیشتری دارند، رعایت این نکته به نظم بیشتر داروخانه نیز کمک می‌کند.

طراحی استاندارد فضای داخلی داروخانه

در خصوص دکوراسیون داروخانه بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که به دلیل رابطه مستقیم بین داروخانه و سلامت افراد، طراحی فضای داخلی این مکان باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد. در اکثر موارد افراد برای رفع مشکلات سلامت خود به داروخانه مراجعه می‌کنند، در نتیجه طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که به سلامت افراد صدمه‌ای وارد نشود در نتیجه رعایت نظافت و بهداشت در این محیط بسیار با اهمیت است. فضای داخلی داروخانه هم بهتر است تا به صورت قفسه بندی باشد، داروها را بر اساس عملکرد آنها همسان سازی کنید تا پیدا کردن آنها زمان‌بر نباشد و افراد برای دریافت دارو خود زیاد منتظر نمانند.

رعایت نکات گفته شده به شما کمک می‌کند تا یک داروخانه با ظاهر منظم داشته باشید. نه تنها که از تمام فضاهای موجود در داروخانه استفاده می‌کنید، بلکه نظم آن به سرعت بخشیدن فرایند پیدا کردن داروها نیز کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *