دسته‌بندی نشده

نکات جلب توجه مشتری در داروخانه

نکات جلب توجه داروخانه - آکو دکورال

داروخانه از جمله مکان ­هایی است که است که نقش­ زیادی در روند درمان مردم ایفا می ­کند. اصول کار داروخانه فروش دارو بوده و برای اینکه در این مسیر موفق باشد، باید همانند دیگر کسب و کارها از روش ­هایی برای فروش بیشتر و جذب مخاطب استفاده کند. هر شهر حداقل یک یا چند داروخانه دارد. جلب بیشتر مشتری و به نوعی شهرت بیشتر در میان دیگر داروخانه ­ها مستلزم استفاده از اصول و استراتژی ­های خاصی است که در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص آن ها پرداخته می­ شود. جهت کسب آگاهی بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

توجه به مکان تاسیس داروخانه

یکی از مهم ­ترین اصولی که توجه به آن سبب جذب بیشتر مشتری به داروخانه می­ شود، توجه به مکان تاسیس داروخانه است. این مورد از جمله ویژگی­ های رقابتی محسوب می ­شود و توجه به آن به شما کمک می­ کند تا در بین رقبا عملکرد بهتری داشته باشید. بهتر است تا مکانی را برای تاسیس داروخانه انتخاب کنید که دسترسی به آن آسان باشد. همانگونه که می­ دانید افراد همواره به خرید از داروخانه نیاز دارند بنابراین داروخانه ­ای که در مکان مناسب و در دسترس تاسیس شود، می­تواند مشتری­ های زیادی را به خود جذب کند که همواره برای خرید دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی به آن مراجعه کنند.

به طور معمول مکان ­های پر رفت و آمد و نزدیک بیمارستان و کلینیک­ های درمانی گزینه ­های مناسبی برای تاسیس داروخانه محسوب می ­شوند. زیرا در این صورت هم تعداد مشتری ­های داروخانه بیشتر خواهد بود و هم افراد بعد از ویزیت در بیمارستان نیاز نیست تا مسافت زیادی را برای خرید دارو طی کنند.

پرسنل خانوم داروخانه - آکو دکورال

افزایش قابلیت ­های داروخانه

در خصوص داروخانه و مراجعین باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از مراجعین داروخانه افراد بیمار یا همراهان آنها هستند که زمان زیادی برای منتظر ماندن ندارند. داروخانه باید استراتژی ­های لازم را به کار بگیرد تا زمان انتظار مراجعین را به حداقل برساند. تصور کنید شخص برای دریافت یک دارو مدت زمان زیادی را منتظر بماند، مطمئنا چنین شخصی برای خرید مجدد داروخانه مورد نظر را انتخاب نمی­ کند. برای کاهش زمان انتظار به حداقل باید از تعداد کافی پرسنل استفاده کنید. تعداد پرسنل مورد نظر را هم باید با توجه به میانگین تعداد مراجعین روزانه محاسبه کنید.

از طرفی دیگر طراحی و چیدمان مناسب و اصولی دکوراسیون داروخانه سبب می ­شود تا داروها زودتر پیدا شده و در نتیجه آن زمان زیادی برای پیدا کردن دارو صرف نشود. به کار گیری این تکنیک­ ها در مجموع سبب کاهش مدت زمان انتظار مراجعین شده و به نوعی جذب مشتری را در پی خواهد داشت.

چیدن دارو ها در سبد دارو - آکو دکورال

برنامه ریزی برای مشتری ­های هدف

برای هر کسب و کاری تبلیغات نقش بسیار مهمی ایفا می ­کند. برای داروخانه هم این قانون وجود دارد. شما برای شناساندن بیشتر داروخانه خود به مشتری ­ها می­ توانید از روش­ های تبلغاتی نظیر چاپ بروشور و جزوه­ های تبلیغاتی استفاده کرده و آنها را در مراکز درمانی و بیمارستان­ هایی که در نزدیکی داروخانه شما فعال هستند، پخش کنید. توجه داشته باشید که بهترین مکان برای تبلیغ یک داروخانه محیط­ های بهداشتی و درمانی است زیرا عمده مشتری­ های داروخانه نسخه خود را از این مکان ­ها دریافت می ­کنند.

به این ترتیب با پخش تبلیغات خود در مراکز درمانی شما یک تبلیغ هدفمند انجام داده که تبلیغات شما به دست مشتری درست آن می ­رسد. از دیگر روش ­های تبلیغاتی نظیر تبلیغ در فضای مجازی نیز می ­توانید استفاده کنید. تمام این موارد به نوعی به بیشتر دیده شده داروخانه شما کمک می کنند.

ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری

یکی دیگر از اصولی که رعایت آن به جذب بیشتر مشتری کمک می­ کند، این نکته است که تجربه یک خرید خوب از هر نوع تبلیغاتی می­ تواند اثر گذاری بسیار بیشتری داشته باشد. تجربه مثبت از خرید دارو یا دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی می­ تواند یک مشتری تصادفی را به یکی از مشتری ­های ثابت داروخانه تبدیل کند. این مورد خود می ­تواند یک زنجیره تبلیغ زبانی را به همراه داشته باشد که به بیشتر دیده شدن داروخانه مورد نظر کمک شایانی می ­کند. برای تحقق این هدف رفتار پرسنل داروخانه بسیار موثر است.

پرسنل داروخانه باید تخصص و مهارت کافی را داشته و با توجه به مشکل مراجعین، محصول یا محصولات مناسب را به وی پیشنهاد بدهند. رفتار زننده پرسنل تاثیرات منفی بر روی مشتری داشته و پرسنل داروخانه چون با مراجعین در ارتباط مستقیم هستند، باید صبر و ارامش کافی را در برقراری ارتباط رعایت کنند.

انتخاب دارو از قفسه های داروخانه - آکو دکورال

استفاده از مشاور دارویی

بسیاری از افراد زمان مراجعه به داروخانه نسخه پزشک را به همراه داشته و داروهای خاصی مدنظرشان است. با این وجود توجه داشته باشید که این اشخاص تنها مراجعین داروخانه نیستند و علاوه بر دارو در بسیاری از داروخانه ­ها محصولات آرایشی و بهداشتی هم ارائه می­ شود که امکان خریداری آنها بدون نسخه پزشک وجود دارد. در چنین مواردی اگر داروخانه برای راهنمایی در بخش فروش محصولات آرایشی و بهداشتی از یک مشاور متخصص کمک بگیرید، سبب جذب بیشتر مشتری می­ شود.

نکته مهم این است که شخصی که به عنوان مشاور فعالیت دارد باید از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد تا بتواند مراجعین را به درستی راهنمایی کند. اگر خرید محصولاتی که مشاور به مراجعین پیشنهاد می ­دهد، برای وی موثر واقع شود به طور حتم شخص برای خریدهای بعدی هم به همان داروخانه مراجعه می­ کند. در نتیجه توجه به این نکته علاوه بر جذب مشتری سبب بالا رفتن فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیز خواهد شد.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص اصولی پرداختیم که توجه به آنها در مجموع سبب افزایش جذب مشتری خواهد شد. به طور کلی اصول جلب مشتری برای داروخانه بسیار گسترده ­تر است و برای انتخاب این اصول باید شرایط و موقعیت مکانی داروخانه مورد نظر را در نظر بگیرید. اجرای اصول تبلیغاتی مرتبط با داروخانه اثر بخشی بیشتری بر روی جذب مشتری هدف خواهد داشت. اگر هم در داروخانه سعی دارید تا توجه مشتری را به یک دارو خاص جلب کنید، بهتر است آن را در قسمتی از داروخانه قرار دهید که تمام مراجعین به آن دید داشته باشند. برای محصولات دارویی و بهداشتی بروشورهای تبلیغاتی وجود دارد که ویژگی ­های محصول مورد نظر را شرح می­ دهد. نصب این تبلیغات بر روی دیوارهای داروخانه هم به نوعی سبب جلب توجه مشتری به محصول مورد نظر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *