دسته‌بندی نشده

طراحی نمای داروخانه چگونه است ؟

طراحی نمای داروخانه - آکو دکئرال

دراگ استور که با نام داروخانه در کشور های خارجی شناخته می شود، از فروشگاه های بزرگ در کشور های مختلف جهان می باشد. طراحی نمای داروخانه، از مهم ترین مراحل ساخت آن می باشد‌. در اصل نمای داروخانه می بایست متناسب با محیط آن باشد. داروخانه، جز فروشگاه های پر درآمد و مهم در ایران می باشد. داروخانه ها، فروشگاه هایی با اقلام پزشکی مختلف و انواع داروها در ایران هستند. لازم است بدانید که هزینه های مختلفی برای تاسیس داروخانه نیاز است که در مدت زمان کوتاهی این هزینه های صرف شده بازمی گردد و دوره سوددهی آغاز می شود. طراحی نمای داروخانه از نکات مهم و قابل توجه هنگام ساخت آن است. زیرا؛ ظاهر داروخانه در نگاه اول که مورد توجه مشتریان است بسیار مهم خواهد بود.

 طراحی نمای داروخانه اگر طبق اصول پیش برود باعث پیدایش وجه تمایز بین داروخانه و سایر فروشگاه های دیگر است. این امر باعث می شود تا افراد و مشتریان به راحتی بتوانند داروخانه را بین فروشگاه های دیگر پیدا کنند. حس یکپارچگی می بایست در داروخانه دیده شود؛ به گونه ای که طراحی نمای داروخانه مبنی بر طراحی داخلی آن باشد. توجه داشته باشید که هر مقدار تعارض در طراحی نمای داروخانه وجود داشته باشد، باعث ایجاد فضای غیر حرفه ای برای مشتریان خواهد بود. در طراحی نمای داروخانه، سبک های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. سبک مدرن و سبک کلاسیک از نمونه سبک هایی هستند که در طراحی دکوراسیون داروخانه از آن ها استفاده می شود. این سبک ها با توجه به ویژگی های آن مورد استفاده قرار می گیرند.

 داروخانه و ساخت آن

 ارائه پیام منحصر به فرد به مشتریان، از نکاتی است که در انتخاب نوع سبک و طراحی نمای داروخانه نی بایست به آن توجه کنید. نرم افزار های مدل سازی سه بعدی از روش هایی است که در حال حاضر برای طراحی نمای خارجی داروخانه استفاده می شود‌ با این روش مشتریان می توانند به طور دقیق قبل از اجرای پروژه، نمای داروخانه را مشاهده کنند و حتی نظر دهی کنند. توجه به تمامی جزئیات در طراحی داروخانه و یا حتی نور پردازی آن بسیار مهم بوده و لازم است تا جزئیات مورد بررسی قرار گیرند. ارائه دادن طرح مورد نظر پروژه به مشتریان و نظر سنجی آن ها نیز قابل اجرا است.

پلن طراحی می بایست با سازه حداکثر تناسب را داشته باشد‌. نمای طراحی شده می بایست با سازه تناسب کافی داشته باشد که در این صورت باعث کاهش هزینه قابل توجه در مدت زمان کم می شود. عوامل زیادی در موفقیت فروش داروخانه ها نقش دارند. به کار بردن متریال مناسب، یکی از مراحل مهم در اجرای نمای داروخانه پس از طراحی می باشد. همچنین می توان از متریال های گوناگون برای طراحی داروخانه استفاده کرد. این متریال ها معایب و مزایایی دارند که علاوه بر زیبایی می بایست به ویژگی خاص آن ها نیز توجه کرد. رایج ترین متریال که در طراحی و ساخت نمای داروخانه استفاده می شود کامپوزیت است. با استفاده از کامپوزیت طرح های مختلف و پیچیده را می توان بر نمای داروخانه اجرا کرد. از مزیت های کامپوزیت، علاوه بر زیبایی مقاومت بسیار بالای آن است که در گذر زمان موجب تغییر شکل آن نمی شود.

 طراحی نما و انتخاب سبک

نما هایی که در طراحی داروخانه از آن استفاده می شود، نمای شیشه ای، چوبی و آجری می باشد. این متریال امروزه در بسیاری از پروژه های مختلف اجرا می شود. پلان داروخانه می بایست به گونه ای باشد که از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کرد. با حرفه ای ترین طراحی پلان داروخانه می توان فضایی را به وجود آورد تا مشتریان به راحتی بتوانند به بخش های مورد نظر خود هدایت شوند و به راحتی داروهای خود را تهیه کنند.

 اولین تصویری که از داروخانه به نظر می رسد یک فضا با سالن بزرگ و قفسه های طولانی و عریض چوبی و یا فلزی با ویترین های شیشه ای می باشد. مشتریان و مراجعه کنندگان برای تهیه دارو به صف کشیده شده اند. صندلی هایی پلاستیکی و چهار پایه های بخش انتظار داروخانه را تشکیل می دهد. در نهایت برای طراحی و ساخت داروخانه و قفسه بندی داروخانه می بایست نکاتی را رعایت کرد که بهترین خروجی کار اجرا شود و مراجعه کنندگان بتوانند با راحتی بهتر داروهای خود را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *