دسته‌بندی نشده

نکات مهم در طراحی داروخانه

نکات طراحی نمای داروخانه - آکو دکورال

در این مطلب قصد داریم” نکات مهم در طراحی داروخانه” را ارائه دهیم. در ابتدا طراحی داروخانه و مراقبت از فضای آن در مدت طولانی باعث موفقیت در امور مالی آن می شود. یکی از نکات مهم در طراحی داروخانه استفاده بهینه از فضاهای کوچک داروخانه در هنگام طراحی است. برخی افراد از نحوه چیدمان و استفاده بهینه از فضا ناراضی هستند و قصد دارند که برای بازسازی داروخانه هزینه زیادی را صرف کنند. اما با رعایت  نکات مهم در طراحی داروخانه و یک نگاه اجمال می توان به بهترین نحو، طراحی نمای داروخانه را اجرا کرد. چند موارد و نکات مهم در طراحی داروخانه را بررسی می کنیم تا با نحوه طراحی آن بیشتر آشنا شویم. اولین نکته ذخیره بودجه: طراحی اشتباه و عدم استفاده صحیح از فضاهای داروخانه، این مرحله و پروسه را دچار مشکل می کند.

اما برخی صاحبان داروخانه به طور ناگهانی تصمیم می گیرند که با بازسازی مشکل خود را حل کنند. اما برای حل این مشکل، بازسازی علاوه بر هدر رفتن زمان هزینه زیادی را نیز شامل می شود. علاوه بر آن در طول مدت بازسازی تخلیه فضا باعث می شود که کارکنان آن بیکار شوند و ممکن است که این موضوع خوشایند نباشد. بنابراین بازسازی نمی تواند راه حل مشکل باشد. شما می بایست کار خود را با یک طراح متخصص شروع کنید تا خروجی کار بهتری داشته باشید. به نظر می رسد که نظر های یک متخصص در طراحی تاثیر بسزایی در روند کار شما داشته باشد. علاوه بر آن کارشناس طراحی می تواند با اجرا چند نکته ساده و با کمترین هزینه خواسته های شما را اجرا کند.

چیدمان دارو در قفسه های داروخانه - آکو دکورال

دراگ استور یا داروخانه

موضوع دوم سازماندهی فضای ذخیره سازی دارو: امروزه اکثر داروخانه ها با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مواجه هستند. این موضوع به چگونگی سازماندهی داروها و سایر محصولات پزشکی ارتباط دارد. در برخی موارد مشاهده شده که کارکنان در پیدایش داروها با مشکل مواجه می شوند و این در حالی است که برای اینکه راحت تر به محصولات دسترسی داشته باشند، آن ها را در یک قفسه میچینند. چیدمان صحیح و اصولی امری بدون دخالت متخصصین و طولانی می باشد. بنابراین سازماندهی دکوراسیون داروخانه توسط خودتان مسیر طولانی را پیش روی شما خواهد گذاشت. شما می بایست ابتدا اصول اولیه چیدمان را اجرا کنید.

مطلب پیشنهادی :
قفسه بندی داروخانه

توجه داشته باشید که محصولات آرایشی بهداشتی و برخی داروها می بایست به صورت جدا اما در مجاورت هم چیده شوند. در صورت کوچک بودن فضای داروخانه نیز سعی کنید سیستم چیدمانی را طوری طراحی کنید که تمامی محصولات چیده شوند. موضوع سوم سیستم بایگانی برای نسخه های تجویزی: جمع شدن نسخه های تجویزی یکی از موارد مختل کننده طراحی داروخانه می باشد. شما می بایست از ظرفیت کافی به منظور بایگانی و ذخیره سازی نسخه های تجویزی اطمینان حاصل کنید. برای راه حل این کار می بایست پرونده ها را به درستی بایگانی کنید و نسخه های تجویزی داخلی را باطل کنید. همچنین باید نسخه های قدیمی را حذف کنید و تا اطلاعات محرمانه آن ها درز پیدا نکند.

نکات مهم در طراحی داروخانه و نمای آن

موضوع بعدی مرتب کردن قفسه بندی داروخانه: راه حل بهتر برای این موضوع این است که تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی خود را افزایش دهید. سعی کنید با فضای کنونی و طراحی داروخانه آن ها را درست جایگذاری کنید. به این صورت شما از حداکثر فضا استفاده کرده اید. از دیگر مواردی که جز نکات مهم در طراحی داروخانه به شمار می رود، رعایت ایمنی است. توانایی حفاظت از محصولات به صورتی که دید مشتریان معطوف شود یکی از نگرانی های فروش محصولات است. برای فروش بهتر کالا امنیت و حفظ قفسه های داروخانه بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید یک نوع طراحی را در پیش بگیرید تا از محصولات حفاظت کند و همچنین باعث جذب نگاه مخاطبان شود. طراحی نمای داخلی داروخانه، یکی از کارهای مهمی است که می توان از جذب مخاطبان بهره و سود برد.

طراحی نمای داخلی نیز همانند نمای خارجی داروخانه مهم است و در فروش آن نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای طراحی اصولی و صحیح نمای داخلی داروخانه، در نظر گرفتن نکات مهم در طراحی داروخانه بسیار موثر است.  به طور کل داروخانه از محیط های بهداشتی و درمانی است که خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می دهد. و به همین دلیل می بایست در درجه اول بهداشت و نظافت و همچنین آرامش محیط را در نظر گرفت. قرار دادن عناصر مختلف برای مکان نصب پوستر، قفسه های مدرن، محل انتظار مشتری، محل تست سلامت بدن و غیره از مواردی است که برای دکوراسیون داخلی می بایست در نظر گرفت.

نور پردازی نمای داروخانه - آکو دکورال

انتخاب رنگ مناسب

داروخانه ها، انواع مختلفی دارند. داروخانه دامپزشکی، داروخانه طب سنتی، داروخانه شیمیایی و داروخانه هایی که به صورت تخصصی در آن دارو ساخته می شود از جمله انواع داروخانه ها می باشند. داروخانه ها جز مکان های درمانی هستند که معماری و طراحی نمای آن بایست مطابق قواعد و استاندارد مکان های بهداشتی و درمانی باشد. انواع مختلف داروها که در داروخانه ارائه می شود، باعث ایجاد تفاوت های پیچیده می شود. داروخانه و دراگ استور کلماتی با معانی جداگانه هستند و در موارد مختلف با معنی های یکسان در نظر گرفته می شوند. مراجعه کنندگانی که به داروخانه مراجعه می کنند، در اکثر مواقع برای تهیه دارو به آن جا می روند و به طور معمول بیمار هستند. واژه دراگ استور، حالت جامعی دارد و محیطی است که علاوه بر دارو محصولات بهداشتی و آرایشی و تناسب اندام و غیره نیز به مردم ارائه داده می شود.

داروخانه ها، محیط هایی هستند که افراد برای رفع نیاز سلامتی و زیبایی خود به آن مراجعه می کنند. طراحی نما و دکوراسیون داخلی داروخانه می بایست علاوه بر رفع نیاز مشتری و کارکنان از نظر نظافت و بهداشت نیز مورد قبول باشد. از اساسی ترین موضوعات در طراحی نمای داروخانه رنگ بندی فضای داروخانه می باشد. برای هر محیط و فروشگاهی رنگی خاص و مناسب وجود دارد. رنگ سفید مختص به داروخانه می باشد و باعث به وجود آمدن حس آرامش و سکوت در فضا می شود. همچنین استفاده از زنگ سفید، بهداشت و تمیزی را نیز برای محیط ایجاد می کند. رنگ سفید پس زمینه مناسبی برای قفسه ها می باشد و نظم و ترتیب خاصی برای محیط ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *